Aida Aliskovic
Aida Aliskovic
PlatschefBransch: Bemanning, rekrytering
Aida är i grunden beteendevetare och har en magisterexamen i sociologi. Hon är en värderingsstyrd och driven ledare som föredrar en rak och tydlig kommunikation samt snabba processer. Aida tycker om förändringar och är gärna med och bidrar med nya perspektiv samt infallsvinklar. Hon har arbetat i chefsposition sedan 24 års ålder och medverkat i olika projektgrupper på nuvarande arbetsplats, Lernia, både inom utveckling, digitalisering och värderingsarbete.
Anette Alm Gustafsson
Anette Alm Gustafsson
VC - Verkställande chefAnettes erfarenhet och intresse för att driva utveckling kan berika både företag och organisationer. Hon har erfarenhet från större organisationer och har haft regionalt resultatansvar för större verksamheter i kedjedrift inom svensk detaljhandel. Anettes nuvarande jobb som verkställande chef (VC) för Erikshjälpens second hand butiker har gett Anette ytterligare ett perspektiv och kunskap om hållbarhets- och samhällsfrågor.
Jönköping Läs mer på LinkedinAnette Laurell
Anette Laurell
VDAnnette är civilingenjör med bred erfarenhet från olika företag med behov av stark tillväxt. Bolagen har haft egen produktutveckling, tillverkning med ett starkt säljfokus. Anette har innevarande VD-tjänst (den tredje), och har som VD arbetat med styrelser som varit investmentägda, startup-investerarägda samt familjebolag.
Gislaved anette.laurell@gmail.com Läs mer på LinkedinAnna Åkerstedt
Anna Åkerstedt
HR Partner, SkanskaAnna har lång erfarenhet av HR-arbete i både stora och mindre bolag. Hennes specialitet är att moderera grupper så att alla kompetenser kommer till tals och att ingen fråga är för liten. Kombinationen av bolagsperspektiv och individperspektiv där vi ser samband, helheter och affären är något Anna brinner för.
Jönköping annanylander76@hotmail.com Läs mer på LinkedinAnna Carendi
Anna Carendi
Vd/HållbarhetskonsultBransch: Konsultbranschen
Anna stöttar företag och organisationer att bli mer attraktiva och lönsamma genom att integrera hållbarhet i deras verksamheter, affärsstrategier och kommunikation. Hon har startat hållbarhetsnätverket CSR Småland, där hon idag är ordförande. Hon har även varit ordförande i StyrelseAkademien Jönköping och arbetat för att öka kunskapen om nyttan med styrelsearbete. Med bred erfarenhet från ledande positioner inom olika branscher bidrar Anna i styrelsearbetet med hållbar affärsutveckling, omvärldsanalyser, struktur och strategiskt tänk. Till vardags är Anna VD och grundare av Diya Consulting AB.
Anna Holm
Anna Holm
Affärsutvecklare/kontorschefBransch: Konsult (IT, teknik, management)
Anna är i dag affärsutvecklare/kontorschef för Kvadrat. Hon har tidigare erfarenhet som regionchef för Ung Företagsamhet och dessförinnan verksamhetskoordinator för KomTek, där Anna var med under uppbyggnad av verksamheten. Hon värdesätter laget före jaget och har även ett stort engagemang för föreningslivet där hon tidigare engagerat sig i styrelsearbete.
Anna Hörberg
Anna Hörberg
Head of Product Management and Head of Supply Chain, Corrugated SwedenBransch: Massa- & pappersindustri
Anna är en positiv, värdedriven ledare med processindustrin som en röd tråd genom arbetslivet. Hon får energi när hon arbetar i team och får bidra till utvecklingen av både människor och affär.
Anna Petersson
Anna Petersson
CHROBransch: Affärsutveckling
Anna är en engagerad och lösningsorienterad ledare och är idag CHRO på AGES. Med bred erfarenhet av HR i internationella koncerner och en passion för hållbara organisationer och tillväxt, är hon en drivande kraft inom organisationsutveckling och employer branding. Med sin erfarenhet från bolag i kraftig tillväxt kan Anna särskilt bidra i frågor som rör organisationsutveckling, kompetensförsörjning, employer branding och kulturförflyttningar.
Anna Stålenbring
Anna Stålenbring
StyrelsearbeteBransch: Industri
Anna har över 30 års erfarenhet från ledande roller i internationella industriföretag. Hon har varit med i greenfield-etableringar i Nord- och Sydamerika, Europa och Asien samt bidragit till ett 30-tal förvärv i Europa och Nordamerika. För närvarande är Anna styrelseledamot i fyra noterade och ett onoterat bolag, där hennes expertis hjälper till att driva företags tillväxt och framgång.
Anna-Karin Halvardsson
Anna-Karin Halvardsson
Sales DirectorBransch: Bygg
Anna-Karin är en driven person med stort fokus på sälj och kund. Hon drivs av att skapa mervärde genom att utveckla affären samt skapa ett partnerskap med kund. Anna-Karin triggas av att skapa strategi för att sedan omvandla det till verklighet.
Anna-Lena Isaksson
Anna-Lena Isaksson
Vd/ägareBransch: Juridik
Anna-Lena bidrar med strategisk höjd och affärsutveckling i sitt styrelsearbete, utan att göra saker mer komplexa än nödvändigt. Hon brinner för att bidra till förändring och skapa lönsam tillväxt. Med hög integritet och en stark moralisk kompass har hon lång erfarenhet av styrelsearbete i både ägarledda bolag i stark tillväxt och som styrelsesekreterare i noterade bolag.
AnnaKarin Zinnerfors
AnnaKarin Zinnerfors
AffärsområdeschefBransch: Bygg, konsumentartiklar
AnnaKarin har många års erfarenhet av olika ledande positioner inom IKEA; i Sverige och internationellt, senast som varuhuschef i Jönköping. Därefter har hon bytt bransch och haft vd-rollen i ett medelstort byggföretag i Jönköping och därmed breddat sin erfarenhet. Med högt engagemang och en förmåga att bygga förtroendefulla relationer får hon människor att växa och planer att genomföras. Hon rör sig lätt mellan strategiska/långsiktiga frågor och i operativa frågor för snabba resultat. Målinriktat jobbar hon för tillväxt, organisationsutveckling samt nöjda kunder. Idag är AnnaKarin verksam på Elmia AB som affärsområdeschef.
Anne Skoglund
Anne Skoglund
Ledarskapscoach & verksamhetsutvecklareBransch: Ledarskap- & verksamhetsutveckling
Annes fokus är att skapa värde. Hon utvecklar ledare och deras verksamheter utifrån deras behov och största utmaningar. Anne har värdefulla erfarenheter från sina 21 år med verksamhetsutveckling, inkl. 8 år med coaching av ledare på olika nivåer. Sina erfarenheter har hon fått från både fram- och motgångar med många olika typer av ledare samt kunskap om olika ledarskapsverktyg.
Anneli Wållgren
Anneli Wållgren
Head of IT SupportAnneli har närmare 25 års erfarenhet i olika roller inom IT och är idag Head of IT Support för ITAB koncernen globalt. Hon har även några års erfarenhet som IT-chef inom fordonsbranschen, suttit i IT ledningsgrupp i statlig verksamhet och i ledningsgrupp i privat tillverkningsindustri. Anneli har haft flera ledande roller och har bred erfarenhet både från leverantörs- och kundsidan.
Jönköping anneli.wallgren@hotmail.com Läs mer på LinkedinAnnelie Petersén
Annelie Petersén
Vd/ägareBransch: konsumentprodukter, marknad, retail, styrelseuppdrag
Annelie har bred styrelseerfarenhet från bland annat tio år i Svensk Handel och sex år i Svensk Näringsliv. I vardagen är Annelie ägare av butiker inom detaljhandeln men har en tidigare bakgrund som anställd som handelsplatsutvecklare i näringslivsbolag och som marknadschef i ett inredningsföretag verksamt inom offentlig miljö. Anneli har även genomgått StyrelseAkademiens högre utbildning för noterade bolag. En stor drivkraft för Annelie är att lyfta småföretagarnas villkor på lokal, regional och nationell nivå.
Annelill Annvik
Annelill Annvik
Vd/ägareBransch: Förpackningsbranschen
Driver familjeägt producerande bolag i 3:e generationen. Annelill är ekonom och inte rädd för att satsa på ny teknik och utveckla affärsområden. Erfarenhet inom försäljning med fokus på kundens varumärke och hållbarhet. Vardagen består av ledarskap, personal, försäljning och affärsutveckling. Har idag styrelseuppdrag i Almi Jönköping och IFK Värnamo och satt även tidigare som styrelseledamot i HV71. Har genomfört generationsväxling och ställts inför dess utmaningar.
Annica Nordberg
Annica Nordberg
Vd/partnerBransch: Tillverkande industri, retail
Annica är en erfaren vd och styrelseledamot, framför allt inom tillverkande industri med säljande inriktning. Hon har erfarenhet från stora koncerner, medelstora och små företag inom privata sektorn. En av Annicas styrkor är att hon är nyfiken och älskar att lära sig nya saker. Har också lätt för att snabbt skaffa sig en överblick av olika situationer och se lösningar på omöjliga uppgifter.
Annika Stålhandske
Annika Stålhandske
Ägare/LedarcoachBransch: Konsult, ledarskap
I ett styrelseuppdrag kan Annika bidra med mångårig erfarenhet av ledarskap och operativ styrning, med energi och kraft samt viljan att ständigt utvecklas vidare. Hon arbetar i dag som konsult inom ledarskap, teamutveckling och coaching. Annika har 20 års erfarenhet som chef/ledare på flera nivåer inom stora bolag där leverans, produktion och logistik har varit i fokus. Hon har drivit många förändringsprojekt och trivs i en organisation med utmaningar och hög arbetstakt. Annikas utbildning är Civilingenjör, inriktning produktion och logistik.
Åse Esselius
Åse Esselius
VdBransch: Tillverkningsindustri, småskalig vattenkraft
Åse är utbildad civilingenjör och arbetar i dag som vd för TURAB som tillverkar, renoverar och servar vattenturbiner inom småskalig vattenkraft. Hon drivs av långsiktigt hållbarhetsarbete. Åse har lång erfarenhet som produktchef och affärsutvecklare främst inom ventilationsbranschen samt mångårig erfarenhet från internationell försäljning. Hon har även suttit som ordförande inom branschföreningen Eurovent. Åse är lyhörd och nyfiken, vilket har varit en tillgång för både produktledning och affärsutveckling. Hon drivs av att se verksamheter och människor växa och hon bidrar med ett coachande ledarskap. Med stort mått av energi och engagemang kombinerar Åse strategiskt tänkande med operativt arbete för att åstadkomma framgångsrik affärsutveckling.
Boel Felixsson
Boel Felixsson
VDBoel är en resultatdriven ledare med en gedigen erfarenhet från bolag med egen utveckling, eget varumärke och egen produktion. Genom sitt genuina intresse för utveckling av människor och verksamheter ser hon till att organisationer växer. Företagande går som en röd tråd både professionellt och på fritiden.
Skeppshult boel@skeppshultstegen.se Läs mer på LinkedinCamilla Danielsson
Camilla Danielsson
Vd/ägareBransch: Marknad
Camilla är en erfaren ledare med utvecklingsfokus. Sedan år 2000 har hon haft både strategiska och operativa chefspositioner inom olika branscher med uppdrag att etablera och utveckla affärer, organisationer och varumärken. Camilla har sedan 2014 erfarenhet av styrelsearbete, är certifierad styrelseledamot för små- och medelstora aktiebolag samt medlem i StyrelseAkademien. I dag handlar resan inte så mycket om att ta sig från punkt A till punkt B. I dag utmanas hela vår omgivning av digitalisering, förändrade affärsmodeller, nya produkter och tjänster på en global marknad. Camilla har erfarenhet av både start-up-miljö och koncernledning, har varit med om tillväxtresa och hon verkar mitt i transformationen mellan analogt och digitalt.
Camilla Erixon
Camilla Erixon
AffärsutvecklareCamilla brinner för att utveckla företags synlighet och därigenom möjlighet till affärer på digitala plattformar. Hon besitter en gedigen erfarenhet inom strategisk marknadsföring och kommunikation då hon varit marknads- och kommunikationschef på flera företag. Hon har 20 års erfarenhet av IT-branschen men har i sin roll på Huset invest arbetat med företag i en rad olika branscher, och bidragit till deras utveckling inom digitalisering, marknad och kommunikation. I sin roll som affärsutvecklare på Huset invest arbetar hon också med innehaven i att ta fram deras affärsplaner ochkommande målsättningar. Hom är målinriktad och drivs av att skapa resultat i de föreetag hon arbetar för. Camilla har styrelsevana och sitter i styrelserna för flera av Huset invests bolag samtidigt som hon har ett iddeellt engagemang som styrelseledamot i Jönköpings Brukshundsklubb. Hon har gått Styrelseakademins styrelseutbildning 2021.
Jönköping camilla.erixon@husetinvest.se Läs mer på LinkedinCarina Blom
Carina Blom
Innovationsledare & affärsutvecklareBransch: Konsulttjänster
Carina är affärsutvecklare och innovationsledare som stöttar företag i att bygga och utveckla egen förmåga kring innovationsarbete och hållbara innovationer. Hon har lång erfarenhet som ledare i familjeföretag inom tillverkningsindustrin. Carina förstår de dagliga utmaningarna såväl som behovet av att lyfta blicken och titta framåt. Hon har också erfarenhet och insikt i frågor kring generationsskiften. Carina har också arbetat i ledande befattning med försäljning, kommunikation, ekonomi, marknadsföring inom både IT-sektorn och konsumentvaror. Hon är engagerad, idérik, gillar att jobba med andra mot gemensamma mål och har en god portion sunt förnuft. Carina är certifierad styrelseledamot för små- och medelstora aktiebolag hos StyrelseAkademien och certifierad Innovationsledare hos Rise.
Caroline Fagerström
Caroline Fagerström
Marknads- & etableringsstrategBransch: Fastigheter, bostadsbyggande, hyresrätter, kommersiella lokaler
Caroline har mer än 20 års erfarenhet från fastighetsbranschen, stadsutveckling och bostadsbyggande. Hon arbetar med fokus på utveckling, förvaltning samt hållbarhet och har ett stort intresse för ny teknik. Caroline arbetar strategiskt och i en styrelse kan hon tillföra ett driv framåt i utvecklingen av fastigheter med bostäder och kommersiella ytor, både inom befintligt bestånd och nyproduktion.
Cecilia Lilja
Cecilia Lilja
Produktionschef Läromedel och Akademi Natur & KulturBransch: Läromedels- och bokförlag
Cecilia är en engagerad ledare med god strategisk och analytisk förmåga, som gillar hög förändringstakt och högt i tak. Det senaste decenniet har hon arbetat med digitalisering och verksamhetsutveckling inom läromedelsbranschen, genom att i ledande befattning delta i scale up-resan för ett digitalt start-up som så småningom integrerats in i ett av branschens större förlag. Med en lärarutbildning i bagaget samt erfarenhet av arbete och ledarskap inom skolsektorn har hon också erfarenhet av offentlig verksamhets digitalisering och förändringsprocesser.
Cecilia Nilsson
Cecilia Nilsson
Rådgivare/konsultBransch: Finans, konsultbranschen, tjänsteföretag
Cecilia har sin bakgrund inom bank-och finansbranschen där hon har närmare 20 års erfarenhet av ledarskap och verksamhetsansvar för personal, budget, resultat, kundnöjdhet och varumärke. Förändringsledning samt utveckling och implementering av affärsstrategi och nya affärsmodeller har varit en röd tråd i hennes yrkesliv. Cecilia har mångårig erfarenhet av styrelsearbete inom näringslivsutveckling. I styrelsearbete bidrar hon bland annat med framåtanda, att utmana gamla normer, ett strategiskt sinne samt ett starkt fokus på organisations- och affärsutveckling. Relationsförsäljning i en ny digital värld och att styra genom värderingar ligger Cecilia varmt om hjärtat.
Cecilia Skirhammar
Cecilia Skirhammar
Konsult och ägareBransch: Ekonomi, finans
Cecilia är en person med positiv energi som har erfarenhet från många branscher. Hennes bakgrund består av 20 års erfarenhet som auktoriserad revisor med kunder inom många olika branscher och därefter drygt 10 år som koncernredovisningschef/koncernekonomichef för en familjeägd koncern med en omsättning på ca 3 miljarder inom tillverkning, handel, fastigheter och media. Detta har resulterat i att Cecilia har fått inblick i många typer av verksamheter. Under några år hon suttit som ledamot i ett par av dotterbolagens styrelser och har även varit adjungerad vid flera styrelsemöten för moderbolaget, vilket sammantaget gett Cecilia erfarenheter som hon gärna använder i nya sammanhang.
Cecilia Zimmerman
Cecilia Zimmerman
VaruhuschefBransch: Retail
Cecilia har erfarenhet av diverse olika branscher i ledande befattningar i olika mognadsstadier. Hon har genomfört 4 st turnarounds genom ökad tillväxt och kostnadskontroll. Personligt ledarskap i kombination med engagemang är det som enligt Cecilia lyfter verksamheter.
Charlotta Hellström
Charlotta Hellström
Sälj & MarknadskonsultCharlottas spetskompetens är produktutveckling och produktlanseringar i globala miljöer. Hon har över 25 års erfarenhet av olika sälj- och marknadsroller från produkt- och tjänsteföretag där hon alltid arbetat med kundfokus. Hon är utbildad civilekonom och talar flytande tyska och engelska. Under de senaste 10 åren har Charlotta arbetat som global produktchef på det multinationella företaget 3M, där hon jobbat i en tvärfunktionell organisation under ständig förändring. Hon är certifierad styrelseledamot genom Styrelseakademien och har erfarenhet av styrelsearbete i främst olika föreningar.
Värnamo charlotta.hellstrom@l8consultant.se Läs mer på LinkedinCharlotte Hedenborn
Charlotte Hedenborn
Chief Operating and Sales OfficerErfaren och uppskattad ledare med stort fokus på tillväxt och att bygga bolag och organisationer. Lång erfarenhet av ledarskap, försäljning, och rekrytering i konkurrensutsatta branscher. Tillför nyfikenhet, driv och struktur – alltid med glimten i ögat och människan och individens potential i fokus.
Jönköping Charlie@mitigater.com Läs mer på LinkedinCharlotte Järeby Hellman
Charlotte Järeby Hellman
COOBransch: Rekrytering & bemanning
Charlotte har jobbat med försäljning och ledarskap inom bemanningsbranschen sedan 1999 och tycker fortfarande att det är lika utvecklande – och – framför allt roligt. Att få arbeta med att leda och motivera medarbetare i en snabbrörlig och utvecklande bransch samt att hjälpa företag att hitta rätt medarbetare till sin organisation är en stor drivkraft för henne. Chralotte brinner lite extra för medarbetarskap, hybridledarskap och vikten av att ha roligt på jobbet.
Christina Melle
Christina Melle
Vd & verksamhetschefBransch: Hälsa & sjukvård, vård & omsorg med boende samt konsulttjänster
Christina har sedan socionomexamen arbetat som verksamhetschef inom olika delar av hälsa och sjukvård samt vård och omsorg med boende. Däribland för familjevårdsenhet/HVB-hem, som handledare för personalgrupper inom barn och unga, som handledare av föräldrautbildningar samt som föreläsare inom hedersrelaterat våld och förtryck, prostitution samt våld i nära relationer. I styrelsearbetet bidrar Christina med problemlösning, kommunikation, en trivsam kultur, förändring och ledningsfrågor, hållbarhet, ekonomisk effektivitet samt affärsutveckling.
Daniela Hammer
Daniela Hammer
VdBransch: Marknad/kommunikation, avfall, miljö
Daniela har över 20 års erfarenhet av PR/kommunikation/marknadsföring och verksamhetsutveckling från ledande befattningar i stora organisationer. Hon drivs av att utveckla människor och effektivisera verksamheter. Med erfarenheter från att ha drivit flera stora och komplexa turn-around-projekt som har blivit framgångsrika passar Daniela bäst i bolag där utmaningarna är tuffa. Hon är en starkt mål- och resultatinriktad ledare med bredd i sin kompetens och mångårig erfarenhet från ledningsgrupp och styrelsearbete. I styrelsearbetet bidrar hon med strategisk höjd och starkt fokus på organisations- och affärsutveckling.
Ebba Dahlqvist
Ebba Dahlqvist
ProgrammerareEbba äger och driver bolag inom digitala tjänster. Hon kan bidra med praktisk kunskap då hon dagligen programmerar och har levererat flera appar till App Store och Google Play. Hon försöker alltid anstränga sig lite extra för att alla ska trivas på arbetsplatsen.
Jönköping ebba@papaja.se Läs mer på LinkedinEleonor Svenningsson
Eleonor Svenningsson
Head of Learning and DevelopmentBransch: Tillverkningsindustri
Eleonor har mer än 20 års erfarenhet av ledarskap, ledningsgruppsarbete samt brett arbete inom HR. Hon har varit verksam i olika branscher med skilda kulturer, värderingar, styrmodeller, organisations- och ägarstrukturer. Eleonor har varit verksam på regional affärsområdesnivå samt koncernövergripande nivå i stora bolag som t.ex. Elgiganten och Postnord där inriktningen varit mot globala och nordiska marknader. Idag har hon en roll som Head of Learning and Development för Fagerhults nordiska bolag. En roll där stort fokus ligger på att strategiskt arbeta med engagemang, arbetsglädje, utveckling av jaget, laget och företaget samt bolagets employer brand. Eleonor har en stor passion för sin profession och strävar alltid efter att hennes engagemang ska vara en källa till entusiasm, inspiration och nyfikenhet för de målgrupper hon arbetar med. Eleonor är även delägare i Nivå84 AB och har under ett flertal år varit styrelseledamot i ett antal mindre bolag.
Elin Angenfelt
Elin Angenfelt
Head of Production and Logistics, Saab AB, Training and SimulationElin är en nyfiken, trygg och engagerad person som har ett stort intresse för att skapa lönsamma och långsiktiga lösningar i stort som smått. Hon tar sig an utmaningar med ett positivt mindset och har lätt att tänka utanför den berömda boxen. Inom sin yrkesverksamma karriär har hon framförallt jobbat med ekonomi, ledarskap, kundrelationer och koordinering.
Huskvarna elin.m.hultberg@gmail.com Läs mer på LinkedinElisabeth Thureson
Elisabeth Thureson
Ägare/ekonomichefBransch: Förpackningsbranschen
Elisabeth bidrar med glädje och engagemang i styrelsen, alltid nyfiken och påläst. Har lång erfarenhet från näringslivet, först som revisor och sedan som ekonomi- och personalchef i ett större familjeföretag. Flera års deltagande i ledningsgrupper och styrelser har gett stor erfarenhet och kunskap. Ansvarat för både köp och försäljning av bolag, samt rekrytering av personal på alla befattningar inom bolaget.
Elisabeth Wagner
Elisabeth Wagner
Vd/ägareBransch: Tjänsteföretag
Elisabeth är en ”visionär doer” med kompetens att bygga och vidareutveckla tjänsteföretag samt organisationer. Affärsmannaskap, ”ordning & reda” samt kundfokus med aktiv försäljning är de saker som skapar tillväxt i ett företag. Elisabeth brinner för entreprenörskap och är själv en entreprenör. Hon har byggt upp IndustriForum AB, ägt av ett 20-tal företag i Jönköpings län, med stark tillväxt under åren 2001–2010 och som sedan ägdes därefter av Elisabeth 2010–2018. Åren 2016–2021 har Elisabeth varit verksamhetsansvarig ledare för StyrelseAkademien Jönköpings län, en ideell förening. Hon har startat flera föreningar och har stor erfarenhet av styrelsearbete i föreningsverksamhet – både lokalt, nationellt och internationellt. Sin erfarenhet av styrelsearbete har hon som sekreterare i 14 år i ett börsföretag i industrin. Elisabeth har verkat i branscher som industri, utbildning, IT, verksamhetsutveckling, förändringsledning samt föreningslivet.
Emeli Olaison
Emeli Olaison
Chief People and Culture OfficerBransch:
Emeli är affärsjurist med 12 års erfarenhet av olika ledande befattningar inom både privat och offentlig verksamhet. Hon har erfarenhet av styrelsearbete från energi- och fastighetsbranschen. Emeli älskar att driva verksamhetsutveckling genom att motivera, effektivisera, organisera och digitalisera. I styrelsearbete bidrar Emeli med med ordning och reda, nyfikenhet, juridisk och ekonomisk kompetens, strategiskt tankesätt och praktiskt genomförande.
Emelie Palmér
Emelie Palmér
Ägare/konsultBransch: Ledarskapsutveckling
Emelie är en erfaren ledare som byggt framgångsrika team och ledningsgrupper med fokus på utveckling och tillväxt. I dag driver hon företag och arbetar med utveckling av ledare och individer genom utbildning, föreläsningar samt individuell coaching. Emelie bidrar mer än gärna med sin kunskap och erfarenhet i bolag som vill utvecklas, förändras och utmanas.
Emelie Terlinder
Emelie Terlinder
Jurist/ägareBransch: Juridik
Emelie har utifrån sin roll som konsultande bolagsjurist erfarenheter från arbete med många ledningsgrupper och företag i olika faser. Hon har ett särskilt hjärta för tillverkningsindustrin men har även många kunder inom tjänstesektorn och driver själv ett bolag som digitaliserar compliance-arbetet. Bidrar med nyfikenhet, framåtdrift och kunskaper inom riskhantering, compliance, ledning och affärsutveckling.
Emma Hallman
Emma Hallman
Produktionsteknisk chefBransch: Industri
Emma är en erfaren ledare inom tillverkningsindustrin. Hon har ett brett kunnande inom tekniska lösningar och hur man genom att använda teknik kan rationalisera och industrialisera tillverkningsprocesser. I sitt yrkesliv har Emma en lång erfarenhet att leda och driva stora företags utvecklings- och förädlingsarbete. Hon har suttit i flertalet ledningsgrupper och vet hur man på bästa sätt utvecklar både företag samt medarbetare för att få dem att växa tillsammans. Med ett starkt engagemang och en moralisk kompass är Emma en driven ledare som jobbar stenhårt mot framgång och uppsatta mål.
Emma Ingelow
Emma Ingelow
Näringslivsutvecklare / AffärsutvecklareEmma har ett stort intresse och nyfikenhet på människor, relationer och generationer. Hon har under åren arbetat inom ledning och HR i olika uppdrag för att utveckla och förbättra pågående processer genom att förstå och förstärka affären i olika perspektiv. Med god erfarenhet och kunskap av att arbeta både strategiskt och operativt samt vara resultat- och lösningsfokuserad gillar hon alla typer av företagsnära utmaningar tillsammans med skarpa, starka team och ledningsgrupper som har fokus på utveckling och tillväxt.
I dag jobbar Emma som näringslivsutvecklare på Nuvab och affärsutvecklare på Science Park. I uppdraget som affärsutvecklare har hon stor erfarenhet och kunskap kring uppstart- och tillväxtresan i företag och hjälper företagen med utveckling av affärsmodeller, innovation och finansiering. Emma är certifierad styrelseledamot hos StyrelseAkademien.
Vetlanda emma@ingelow.se Läs mer på LinkedinEmma Karlsson
Emma Karlsson
VerksamhetsutvecklareEmma är en engagerad och drivande, men samtidigt inlyssnande verksamhetsutvecklare och innovationsledare med lång erfarenhet inom tjänstesektorn främst inom bank och försäkring. Emma stöttar verksamheter i att systematiskt bygga och utveckla innovationsförmåga för att framtidssäkra verksamhetens kapacitet och en relevans som håller även i övermorgon. Med tydligt kundfokus och en god balans mellan det strategiska och taktiska arbetet hjälper Emma verksamheter att lyfta blicken, fånga olika perspektiv och skapa en tydlig riktning framåt. Hon är idérik, kommunikativ och gillar att jobba tillsammans mot tydliga gemensamma mål.
Jönköping emma.karlsson@lfj.se Läs mer på LinkedinEmma Nord
Emma Nord
VdBransch: Industri
Emma är utbildad civilekonom som förutom sitt arbete älskar att vara med sin familj, träna och läsa böcker. Hon har arbetat på Vaggeryds Svarv sedan 2006 och som vd sedan 2014. Vaggeryds Svarv grundades av Emmas pappa 1995 och hon är väldigt stolt över att få förvalta och driva detta företag vidare.
Eva Nyberg
Eva Nyberg
People & Culture PartnerEva har drygt 20 års erfarenhet som ledare och erfarenhet från flera olika branscher. Hennes långa erfarenhet inom försäljning och marknad har bidragit till ett affärorienterat synsätt både på en operativ och strategisk nivå. De senaste 20 åren har Eva suttit med i ledningsgrupper på både svensk, nordisk samt europeisk nivå och sista 10 åren som HR-chef inom producerande bolag. Slutligen har Eva även en certifiering i styrelsearbete via Västsvenska Handelskammaren.
Jönköping eva.nyberg@nobia.com Läs mer på LinkedinGertrud Tuppela
Gertrud Tuppela
FabrikschefBransch: Med Tech, Tillverkningsindustri
Gertrud har intresse för logistik och verksamhetsutveckling. Hon drivs av förändringsarbete för att effektivisera och utveckla verksamhet samt medarbetare. Gertrud har tidigare erfarenheter inom tillverkningsindustrin, Thule Group och NORMA Group.
Haidi Lindqwist
Haidi Lindqwist
VdBransch: Marknadskommunikation
Haidi brinner för kreativ och resultatinriktad marknadskommunikation och har i över 30 år arbetat med att utveckla olika företags synlighet samt plats på marknaden. Helikoptersyn kombinerat med näsa för detaljer ger en stark helhet. Haidi är en entreprenör och företagare med lång erfarenhet från styrelsearbete, främst inom tjänstesektorn.
Hanna Törnqvist
Hanna Törnqvist
HållbarhetschefBransch: Fastighet
Hanna bidrar med en bred kompetens inom hållbarhet. Erfarenhet av verksamhetsutveckling inom flera branscher, men främst inom fastighetsbranschen. I dag hållbarhetschef inom allmännyttan, tidigare driftchef vid offentlig verksamhet och miljöchef på börsnoterat bolag. Hennes styrka är att kunna bidra till tydliga strategier som enkelt kan tillämpas i respektive verksamhet. I ett styrelserum är Hanna alltid påläst och ser till helheten snarare än detaljerna.
Helen Einarson Lundin
Helen Einarson Lundin
Vd & grundareBransch: Tjänsteföretag
Helen är en tillväxt- och resultatorienterad ekonom med unik kompetens inom affärsmannaskap och varumärkesbyggande med ett Human Resources-perspektiv. Detta tillsammans med erfarenheter av marknadskommunikation, strategier och bolagsförsäljning. Helen brinner för entreprenörskap och är själv en framgångsrik entreprenör. Hon har grundat, och är delägare i, Ny Position – ett stadigt tillväxtbolag inom rekrytering, HR och Interim med ett starkt varumärke som fått flera utmärkelser genom åren. I styrelsearbete bidrar Helen med strategisk höjd, affärsutveckling samt ett Human Resources-perspektiv samtidigt som hon ser till utveckling och tillväxt. Hon har haft ett flertal styrelseuppdrag under 15 års tid, både i det privata näringslivet samt inom föreningsliv så som StyrelseAkademien och Företagarna.
Helena Hjalmarsson
Helena Hjalmarsson
Marketing executive and Senior Digital business developer/strategistBransch: Digital affärsutveckling, kommunikation
Helena är medgrundare och ägare till koncernbolaget Digital Talent Gorup AB, Team Digtory AB och Knockify Marketing Agency. Hon har 18 års erfarenhet inom digital affärsutveckling och kommunikation. Helena var först ute i Sverige med att ta fram YH-utbildningar som Digital marknadskoordinator och E-handelslogistiker. I dag jobbar Helena som beslutsstöd till företag som står inför digitala förändringsresor där transformation och knyta kunden närmre i affärsprocessen är ett stort fokus.
Helena Nordström
Helena Nordström
Grundare och styrelseordförandeBransch: Marknad
Helena är expert i marknadsföring, varumärken, försäljning och affärsutveckling. Hon är entreprenör med erfarenhet som VD och är grundare av Placebrander där hon också är ordförande. Är vid sidan om det ordförande i SaaS-bolaget Gaia och tillträdande styrelseordförande i en stiftelse. Utöver det har hon styrelseerfarenhet från ett rekryteringsbolag och ett internationellt besöksmål. Hon är certifierad styrelseledamot och ordförandeutbildad via StyrelseAkademien. Helena brinner bland annat för gränssnittet mellan teknik och samhälle.
Helena Zar Vallin
Helena Zar Vallin
VD, LingmerthsHelena har många års erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter i stor förändring, i stora och mindre organisationer, inom det offentliga såväl som det privata näringslivet. Helena tror på att driva hållbar utveckling med både hjärta och hjärna, alltid se till att ha målet för ögonen och människorna i centrum, och att ha roligt på jobbet. Helena har ett stort engagemang och en bra förmåga att se samband, helheter och hur det blir praktiskt genomförbart.
Nässjö helena.zar-vallin@lingmerths.se Läs mer på LinkedinHelene Svensson
Helene Svensson
PlatschefBransch: Tvätteriverksamhet
Fyra ledord som beskriver Helenes personlighet: engagerad, metodisk, uthållig samt ödmjuk. Dessa fyra kännetecken i kombination med naturlig tävlingsinstinkt, affärsförståelse och hög ambitionsnivå, förmåga att se och överbrygga kulturella skillnader samt viljan att osjälviskt förändra till det bättre, gör att Helene leder och positivt förflyttar de verksamheter som hon ansvarar för.
Hillevi Lindström
Hillevi Lindström
Ägare inom industriföretag/Chef distriktsveterinärerna SverigeBransch: Djursjukvård, industri
Hillevi Lindström, utbildad civilekonom, är chef för Sveriges Distriktsveterinärer och har 20 års erfarenhet av styrelsearbete inom industri. Hon har en bred erfarenhet inom ekonomifunktion och HR-ledning samt att driva familjeföretag och säljande tjänsteverksamhet. Hillevi har en mångårig erfarenhet från ledningsgrupp och styrelsearbete. Hon drivs av att utveckla företag och verksamheter långsiktigt och ser nyttan av att kunna arbeta både strategiskt och operativt.
Ida Fhager
Ida Fhager
HR Generalist, Café BarDu vill ha med Ida i ditt team för att växla upp kring medarbetarskap, digitalisering av arbetssätt och processer samt tillväxt och ledarskap. Ida har förståelse för befintliga såväl som nya generationer på arbetsmarknaden, vad de tilltalas och brinner för. Ida bidrar med driv, energi och en stark vilja att få dig och ditt team att lyckas, hon kan hjälpa dig förflytta din organisation och kompetens till nästa nivå och kvittera era gemensamma mål.
Jönköping idafhager@me.com Läs mer på LinkedinIda Jergell
Ida Jergell
Vd/ägareBransch: HR, rekrytering
I styrelsearbete bidrar Ida med kreativitet när det gäller att stärka företags arbetsgivarvarumärke, ledningsstöd i HR-relaterade frågor samt kompetensutveckling. Hon har positiv inställning till att våga testa nya idéer för att attrahera och behålla personer inom företag. Ida har fyra års styrelseerfarenhet av ägarledda bolag med hög tillväxttakt och lönsamhet samt 3 års erfarenhet av starta och driva eget bolag. Ida vill fortsätta att utvecklas inom sitt styrelsearbete. Hon har både en stor vilja och energi att få hjälpa fler företag inom hennes kompetensområden, gärna i en tillväxtresa!
Ida Severin
Ida Severin
Chef Hållbarhet & KommunikationBransch: Kommunikation
Ida har jobbar med kommunikation, varumärkesutveckling och marknadsföring i hela sitt yrkesliv, både som konsult och som ansvarig chef. Hon har ett stort engagemang i hållbarhetsfrågor och drivs av att inkludera dem på ett affärsmässigt sätt i verksamheten så att det skapar värde både för ägare och samhälle. Tidigare erfarenheter av styrelsearbete inkluderar bland annat Friskis och Svettis Jönköping, Handelskammaren i Jönköpings län och JSC IT-partner i Nässjö. Certifierad styrelseledamot av StyrelseAkademien. Idag är i Ida chef för Hållbarhet & kommunikation på Länsförsäkringar Jönköping och sitter i bolagets ledningsgrupp.
Ingrid Wadskog
Ingrid Wadskog
VdBransch: Utbildning och forskning
Ingrid tycker om att leda medarbetare och utveckla verksamhet. Hon har arbetat som chef på olika nivåer och i varierande grupper under ca 20 år inom akademin. Det har givit Ingrid gedigen erfarenhet inom förändringsledning, strategiarbete, rekrytering, psykosocial arbetsmiljö samt arbetsgivarfrågor. Hon har även god kunskap kring utbildning- och forskningsfrågor, kompetensförsörjning, kompetensutveckling, samt erfarenhet av styrelsearbete inom offentliga företag samt forsknings- och innovationsnoder.
Ivana Kordic Abrahamsson
Ivana Kordic Abrahamsson
LaboratoriechefBransch: Livsmedel
Ivana har lång och bred chef- och ledarskapserfarenhet från olika positioner och ledningsgrupper, både inom privat och offentlig sektor. Hon är utbildad ingenjör och med pedagogisk förmåga bidrar hon med att utmana, utveckla och driva hållbar förändring hos styrelser. Ivana uppnår önskat läge genom att skapa och förenkla komplexa strategier, göra det meningsfullt och begripligt samt hanterbart för målgruppen. Med bred fakta, förståelse och förtrogenhet från flertal branscher, kulturer och perspektiv inom bioenergi, myndighet, livsmedel, hållbar utveckling, arbetsmiljö och kvalité kan Ivana tidigt se samband och helheter som ger affärsnytta och tillväxt. Framgångsfaktorn är att tillföra sund kultur där klokskap och logisk struktur integreras med respekt, ödmjukhet och integritet.
Jaana Ek
Jaana Ek
Verksamhetschef/delägareBransch: Bemanning, rekrytering
När Jaana gick in som delägare i OnePartnerGroup GGVV 2014 fanns de i Vaggeryd. Sedan dess har de vuxit och finns nu även både i Anderstorp och Värnamo. Jaana driver även sedan en tid tillbaka kontoret i Halmstad. Hon brinner för att sätta kompetens på rätt plats och hjälpa företag att utvecklas tillsammans med OnePartnerGroup. Jaana älskar varumärkesbyggande och employerbranding, vilket hon ser som en viktig del i företagens utveckling. Marknadsföring, försäljning och rekrytering är hennes vardag – samtidigt som hon ska ta hand om personal, jobba med budget och tänka strategiskt framåt med bolaget. För Jaana är det viktigt att det är roligt att jobba tillsammans med OnePartnerGroup och att deras kunder ska få energi tillbaka. Hon uppmuntrar sina medarbetare att jobba i denna anda och leva upp till deras värdegrunder; Schysst | Framåtlutad | Lagspelare. Sedan 2014 sitter Jaana även med som ordförande i Gislaved Näringslivsförening och som suppleant i Enter Gislaved AB.
Jane Bergman
Jane Bergman
Employer Branding ManagerBransch: Bemanning, rekrytering, marknad
Jane är i dag Employer Branding Manager på OnePartnerGroup och är sedan 2018 en del av koncernledningen. Hon ansvarar för att driva och utveckla varumärket, arbetsgivarvarumärket och marknadsföringen för koncernens samtliga dotterbolag. Har tidigare erfarenhet från rekryteringsbranschen samt inom utbildningsbranschen. Jane är en lagspelare som drivs av att nå uppsatta mål genom struktur och en gemensam vision. Hon har även erfarenhet från styrelsearbete i Marknadsföreningen i Jönköping, MiJ.
Jeanette Breidmer
Jeanette Breidmer
HR Director NordicBransch: Tillverkning
Jeanette är en erfaren ledare och en strategisk doer för organisationer som vill framåt. Hon är engagerad med fokus på mål- och genomförande. Jeanette passar bäst där saker skall hända och agerar på det svåra genom aktivt lyssnande, handling och är snabb till beslut. Hon har ett varmt öga kring både kollegor och bolag! Jeanette driver organisationsutveckling, change management, kulturförändring och har lång erfarenhet inom det breda HR-området.
Jeanette Hagberg
Jeanette Hagberg
Global Customer Fulfilment Unit Operations LeaderBransch: Supply Chain
Jeanette har en lång och bred erfarenhet från ledande befattningar inom IKEA, både i Sverige och internationellt. Hennes mål är att bygga och utveckla organisationer som skapar förutsättningar för gott ledarskap, effektivitet och leverans på både kort och lång sikt. Hon har erfarenhet av Retail, Rese- och eventbranschen, Range & Supply och distribution/e-handel. Jeanette besitter stor kompetens inom ledarskap och personlig utveckling, hon leder sig själv och andra genom att skapa en solid bas av engagemang, ansvarstagande och förändringsvilja. Jeanette vurmar starkt för nytänkande och antar nya utmaningar med ett öppet sinne, stor nyfikenhet och lösningsfokus.
Jennie Campbell-Webster
Jennie Campbell-Webster
Chief Operating OfficerI styrelsearbete bidrar Jennie med struktur, insikter, framdrift och energi. Hon har över 15 års erfarenhet från ledande roller med fokus på struktur och samarbete inom ledning och styrning för att främja välmående medarbetare och nöjda kunder. Genom att förflytta organisationer i förändringsprocesser och styra upp komplexa situationer har hon etablerat hållbarhet över tid och bibehållit lönsamhet. Jennie är i grunden projekt- och förändringsledare samt certifierad styrelseledamot. Hon har även både bott och arbetat utomlands vilket har gett kunskap och erfarenhet om andra länder, kulturer och perspektiv.
Jönköping jenniecw@hotmail.com Läs mer på LinkedinJennie Eklund
Jennie Eklund
Advokat/Partner/kontorschefBransch: Affärsjuridik
Jennie är advokat och kontorschef på Wesslau Söderqvist advokatbyrå och har sedan 2008 arbetat med affärsjuridiska frågor, främst inom kommersiell avtalsrätt, entreprenadrätt, förvärv och IT & GDPR. Hon beskriver sig själv i sin yrkesroll som lösningsorienterad och tydlig där hon värderar högt snabba processer och att arbeta i projekt. Jennie har god kännedom om tillämpligt regelverk för styrelsearbete, har egen erfarenhet från ideellt styrelsearbete och hon önskar utveckla sitt arbete och engagemang i styrelsefrågor.
Jennie Saxfeldt
Jennie Saxfeldt
Chef kundservice/försäljningBransch: Energibranschen
Jennie beskrivs som en energigivande idéspruta som är orädd och transparant. I sin ledarstil är hon lyhörd, rak och inkluderande med stort rättspatos. Jennie har en förmåga att lyfta och få med sig sin omgivning och jobba gemensamt framåt mot en hållbar tillväxt. I hela sitt yrkesliv har hon arbetat med försäljning mot företag och privatmarknaden inom olika branscher, så som fordon-, IT- och energibranschen. Med öppet sinne och ett stort mått av kreativitet har Jennie bidragit till att lyfta en nödvändig och given produkt till att ta plats och skapa ett mervärde för kunden. Motto: ”Avfärda inte en i första anblicken galen idé, utan lyft perspektivet, plocka ut godbitarna och förädla. Resultatet kan bli något unikt och värdefullt.” Utöver chefs- och ledningsgruppsarbete har Jennie 10 års erfarenhet av tunga politiska uppdrag på kommunal nivå. Hon kan bidra i styrelsearbete genom sin pragmatik och breda kompetens, framför allt inom områdena affärsutveckling, kommunikation, förändrings- och ledningsfrågor.
Jenny Mollung
Jenny Mollung
VD/ÄgareJenny är en expert på transformationsresor med över 30 års erfarenhet inom styrelsearbete i olika företag både nationellt och internationellt. Med omfattande ledarerfarenhet över olika branscher, från forskning till detaljhandel och byggindustrin, kan hon snabbt bidra till strategisk utveckling och prioriteringar. Hennes fokus ligger på att optimera lönsamheten och skapa sunda organisationer. Jenny är känd för sitt ärliga och resultatinriktade förhållningssätt. Jenny är i dag ledare av LYCKTA, som är experter inom strategi, ledarskap, organisationsutveckling och ekonomisk rådgivning.
Jönköping jenny@lyckta.nu Läs mer på LinkedinJenny Sundhall
Jenny Sundhall
Director People & Organisation, Shared Service CenterJenny är en erfaren HR-ledare med gedigen kompetens inom både operativt och ett strategiskt HR arbete. Hon har en dokumenterad meritlista där hon bland annat hanterat hela ”Employee Lifecycle”. Med erfarenhet av ledningsgruppsarbete främst inom den privata sektorn har hon drivit förändringsledning nationellt och internationellt, genom att koppla affärsstrategin med konkreta aktiviteter för framtida tillväxt. Något som genomsyrar Jennys arbetslivserfarenhet är att hon verkar och brinner för att driva hållbar, affärsmässig utveckling med människan i fokus.
Jönköping Jenny.sundhall@husqvarnagroup.com Läs mer på LinkedinJohanna Grek
Johanna Grek
Regional Branch ManagerBransch: Bemanning, rekrytering
Med erfarenhet och kunskap om, och stor insyn i, en stor mängd organisationer och företag har Johanna genom åren skaffat sig en djup förståelse för vad som efterfrågas hos ledare och chefer, samt vilka kompetenser företag behöver för att kunna avancera mot nästa mål. Hon omsätter med lätthet sina kunskaper för att på ett pedagogiskt sätt utmana företag såväl som ledare att utvecklas och fördjupa sina goda egenskaper, erfarenheter och kunskaper. Värdet av företagens framgång ligger i vilka personer som arbetar där samt vilka personligheter och kunskaper som behövs för att nå nya höjder. Som chef och ledare arbetar Johanna utifrån individen och dess utveckling för att skapa det mest framgångsrika teamet. Lagandan och passionen är grundvärderingarna när Johanna bygger team.
Karin Sandén Ahlqvist
Karin Sandén Ahlqvist
VDBransch: Marknad, kommunikation
Karin beskriver sig som transparent, nyfiken, orädd och engagerad – hon vill leda förändring och skapa en kontext för tillhörighet och värdeskapande. Karin har lång erfarenhet av att arbeta internationellt med stora organisationer med kommunikation och marknadsföring. Hon brinner för att skapa tillväxt genom att kunna paketera erbjudanden och mervärden till kund. Karin har ett stort engagemang för lagidrott och har suttit i olika föreningsstyrelser och är i dag marknadschef för Axelent-gruppen.
Kristina Laurelii
Kristina Laurelii
CFOBransch: Fastighet, IT
Kristina har 20 års erfarenhet av arbete som ekonomichef i olika branscher, allt ifrån offentlig verksamhet till snabbväxande IT-bolag samt börsnoterade bolag inom tillverkning och fastigheter. Hon har stor erfarenhet av förvärv och försäljning av bolag samt ekonomisk kontroll och uppföljning för att skapa tillväxt och utveckling. Kristina har mångårig erfarenhet av styrelsearbete. I dag är Kristina CFO för Infobric Group, en koncern i stark tillväxt.
Linda Pålsson
Linda Pålsson
Chef Community & KunskapBransch: Innovationssystemet
Linda är en kreativ, resultat- och lösningsorienterad f.d. entreprenör med stort intresse för hållbarhet samt nyfikenhet på teknik och framtid. Även hur detta påverkar människans, samhällens och företagens beteenden. Hon är nu chef för Community & Kunskap på Science Park, tidigare affärsutvecklare. Linda brinner för att utveckla hållbara och framgångsrika företag och entreprenörer. Hon sitter i styrelsen för Tillväxtstiftelsen och Speed Capital AB, med erfarenhet av affärsmodeller, innovation och finansiering.
Malin Hamlin
Malin Hamlin
Knowledge ManagerBransch: Bank
Malin har sin bakgrund inom bank- och finansbranschen där hon har närmare 20 års erfarenhet av riskhantering, ledarskap samt regelverksefterlevnad. Hon är ordförande i familjeföretaget Lansen Omsorg AB som bedriver LSS-boenden samt ledamot i Svensk Näringslivs SME-kommitté och är certifierad styrelseledamot via StyrelseAkademein. I styrelserummet bidrar Malin med analys, en vilja att ständigt utvecklas vidare och hon ser till helheten.
Margareta Carlsson
Margareta Carlsson
Vd, Managementkonsult & ICF Professional Certified CoachBransch: Järnväg, ledarskapsutveckling
Margareta Carlsson bidrar med erfarenhet dels från eget arbete som chef och ledare i olika positioner, dels från företagande, dels som managementkonsult och executive coach. Som vd leder hon ett företag i järnvägsbranschen. Som konsult arbetar Margareta i en mängd olika branscher med att utbilda och coacha chefer samt ledare i att ta fram strategier, skapa verksamhet, odla kultur och dagliga beteenden som leder mot utsatta mål. Hon har gedigen kunskap om människor i arbete, individ/grupp/organisation/kultur, samt en passion för förändrings- och utvecklingsarbete. I bagaget har Margareta utbildning i ledarskap och organisation på universitetet, utbildning som managementkonsult samt en mängd olika coachutbildningar. Hon är en verklighetsförankrad och energigivande systemtänkare – en engagerad, kompetent, tydlig, orädd och prestigelös samarbetspartner med förmåga att medvetandegöra, förmedla och inspirera.
Margaretha Forss
Margaretha Forss
VD Agera AB, legitimerad psykoterapeut och författareBransch: Konsultverksamhet avseende företags ledning och organisation. Hälsa- och sjukvård: psykoterapi
Margaretha har aldrig arbetat med förvaltning, utan alltid varit involverad i förändring! Hennes erfarenhet omfattar att bygga ny bransch med extrem tillväxt, att hantera teknikskiften, att slå samman företag eller förändra strukturer som inte längre fungerar eller att avveckla verksamhet. Förändringsledning är verkligen Margarethas signum och hon arbetar också som psykoterapeut med individer och grupper, både i näringslivet och inom elitidrotten (fotboll: allsvenskan och landslaget).
Maria Carlén
Maria Carlén
VdBransch: Konsumenttjänster, styrelseuppdrag
Maria Carlén är i dag vd för Stormtrivs i Jönköping, en del av Huset Invest, och har haft tidigare roller som vd, styrelseordförande, styrelseledamot, egenföretagare, controller samt säljare. Maria har gått flertalet styrelseutbildningar samt StyrelseAkademiens Ordförandeutbildning och har under de senaste 20 åren arbetat aktivt i flertalet styrelser, många av dem som ordförande både inom näringslivet och föreningslivet. Maria har i dag styrelseuppdrag i flera olika företag och en förening. Hon har en förmåga och erfarenhet av att arbeta både strategiskt och operativt samt är resultat- och lösningsfokuserad. Marias vardag består av allt ifrån att arbeta fram affärsplaner och budget till att förverkliga strategiska mål. Hon är duktig på att få företag och människor att utvecklas.
Maria Möller
Maria Möller
VD/Ägare, Sikta Ekonomi ABMaria har under flertalet år jobbat som ekonomichef och CFO medelstora bolag i Jönköping. De senaste åren har hon jobbat i stort sett enbart med ägarledda bolag och trivs bra med att jobba med drivna entreprenörer som hon tillsammans kan utveckla bolagen med. Maria har suttit i många styrelser de senaste 10 åren där hon gärna bidrar med sin kompetens om hur bolag kan drivas framåt med hjälp av nyckeltal, att analysera kostnadseffektivitet och andra resultatknutna diskussioner. Hon tycke om att bryta ner balans- och resultaträkning för att hitta styrkor och svagheter i bolaget och operativt arbete inom ekonomi. I det strategiska arbetet drivs hon av att tillsammans med styrelsen sätta riktningen på vart bolaget vill, och hur detta ska uppnås.
Jönköping maria.moller@siktaekonomi.se Läs mer på LinkedinMarie Engwall
Marie Engwall
Interim HRMarie har flera års ledarskap i bagaget och har en stor bredd av olika verksamheter och kompetens. De senaste 10 åren har Marie arbetat som HR-Manager och HR-BP på internationella bolag, som bl.a. Ahlstrom Munksjö, Brenderup Group och Fagerhults Belysning. Hon har lett utbildningar i ledarskap och affärsutveckling och är van vid att stötta chefer på olika nivåer i olika organisationer, t.ex. inom produktion och tillverkningsindustrin.
Mullsjö marie@motiveradframtid.se Läs mer på LinkedinMarie Trevik
Marie Trevik
VD/delägareBransch: Tillverkningsindustri
Marie är vd och ägare av familjeföretaget Burseryd Mekaniska AB sedan 2018. Företaget grundades av hennes gammelfarfar 1919 och hon är därför stolt att få driva och utveckla företaget vidare. Marie är en positiv och framåtandad person som ständigt vill vara i utveckling och gillar nya möjligheter. Hon har ett intresse av att jobba med strategiska frågor och hjälper gärna andra att se möjligheter.
Nina Petersson
Nina Petersson
Vd & produktionschefBransch: Industri
Nina är vd och ägare av familjeföretaget Jolek sedan 2017. Jolek grundades av Ninas pappa 1984 och hon är därför stolt att få driva och utveckla företaget vidare, samtidigt som hon kombinerar rollen som produktionschef på AnVa Rostfritt & Smide. Nina bidrar med ett coachande ledarskap med både hjärta och hjärna, drivs av att se verksamheter och människor växa med en hållbar utveckling. Nina har även varit nominerad till Årets unga ledande kvinna i Jönköping län 2018 och är dessutom certifierad styrelseledamot av StyrelseAkademien.
Pernilla Gustavsson
Pernilla Gustavsson
Konsult & egenföretagareBransch: Ekonomi & HR
Pernilla har lång erfarenhet som ledare inom ekonomi och HR från dagligvaruhandeln, omsorgs- och utbildningsföretag samt revisionsbranschen. Hon trivs bäst i utvecklande miljöer med energi och engagemang och där medarbetarskap är viktigt. Genom effektivisering till sitt absolut bästa, genom automation och robotisering kan vi använda medarbetarnas fulla potential som de experter de är, helt enkelt rätt person på rätt plats och i rätt tid! 2018 tilldelades Pernilla priset Årets digitala ledare i Jönköping.
Pernilla Ljungbergh
Pernilla Ljungbergh
Vd/ägareBransch: Marknad
Att få företag att växa och bli mer lönsamma är frågor som Pernilla gärna engagerar sig i. Pernilla tror mycket på att det är människorna som gör den stora skillnaden och är den största framgångsfaktorn. I dag är hon engagerad i tre olika styrelser inom olika branscher. Att vara operativ som vd i sina egna bolag, Ny Studio och Saga, gör att hon håller sig ajour med dagens utmaningar för företag. Starka varumärken ökar värdet på sitt företag genom att de tydligt står för något och kan därför hitta fler kunder, rekrytera duktiga medarbetare och etablera värdefulla samarbeten som kan utveckla bolaget. Föreningslivet är en stor och viktig del av Pernillas liv. Det var där styrelseengagemanget började för 35 år sedan, IF Hallby handboll, och den senaste erfarenheten som vice Ordförande i Allsvenska Jönköpings Södra har gett mycket lärdom.
Rebecka Ek
Rebecka Ek
HR-konsult/egen företagareBransch: Packaging, HR
Rebecka driver i dag ett eget trading bolag, vilket gör att hon har huvudsaklig kompetens inom marknad, försäljning och ekonomi. Hennes huvudområde är organisation, ledarskap, kompetensförsörjning samt utveckling.
Sandra-Stina Vesterlund
Sandra-Stina Vesterlund
VdBransch: Plast/förpackning
Där digitalisering och hållbarhet möter industrins krav på förändringsledning är Sandra-Stina en viktig drivkraft för företagen hon engagerar sig i. Hon är ofta med i arbetet med att ställa om bolag till nya intressentkrav samt är en uppskattad föreläsare och facilitator inom bland annat hållbar plast och cirkulär ekonomi. Sandra-Stina är vd på Doxa Plast i Värnamo, aktiv styrelseledamot i Handelskammaren Jönköpings län samt ordförande för marknadsbyrån I Am Content. Med sin erfarenhet och bakgrund vill hon vara med och framtidssäkra regionen. I styrelsearbete bidrar hon med insikter kring cirkuläritet, marknadsfrågor, digitalisering samt kommande generationers konsumtionsmönster.
Sara Berglund
Sara Berglund
VDBransch: Tillverkningsindustri
Sara har en lång erfarenhet av företagsledning och affärsutveckling inom främst produktutveckling, försäljning och affärsutveckling med hållbarhet som röd tråd. Hon har en examen från KTH Konstruktion med inriktning mot innovation och design och hennes erfarenheter av både stora och små bolag, med familjeägande- och kapitalbolag, gör henne mångfasetterad. 2014 utsågs Sara till årets Framtidschef för hennes arbete med att utveckla människor och organisationer. Hon vet hur det är att leda bolag, ledningsgrupper och personalgrupper i både med- samt motgång och får alltid mycket saker att hända och organisationer att växa, både som individer men även på sista raden. Sara är känd för sitt positiva driv och har stort fokus på att affären samt människorna som gör den möjlig. Hon har arbetat i flertalet styrelser, både inom näringslivet och föreningslivet.
Sofia Axelsson
Sofia Axelsson
Affärsområdesansvarig konsumentBransch: Konsumentprodukter
Sofia drivs av en passion för lönsam tillväxt genom att erbjuda produkter, service och digitala lösningar för kunden. Hon har jobbat i internationella bolag med allt från företagsledning, marknadsföring till produktansvar. Sofia är driven och målmedveten och brinner för att utveckla människor. Hon har över 15 års erfarenhet av styrelsearbete i både börsnoterade och ägarledda bolag, samt även högskola och hockeyförening. Sofia har fått förmånen att vara med om resan om att börsnotera två av dessa bolag.
Sofie Eriksson
Sofie Eriksson
VdBransch: Bygg
Sofie har erfarenhet inom företagsutveckling. Hon har startat ett bolag från grunden och drivit upp det till ett medelstort byggbolag. Sofie kan bidra till hur företag behöver utvecklas i tillväxtfaser och samtidigt få med struktur, mål och vision. Sofie har också ett brinnande intresse för ledarskap.
Sofie Hagman
Sofie Hagman
Airport ManagerBransch: Transport
Sofie är en erfaren ledare med bred bakgrund ifrån transportbranschen. Med såväl övergripande som tekniska, operativa och kommersiella roller inom järnväg och flyg kan hon bidra med djup kunskap om godstrafik inom Europa – både på järnväg, intermodalt och flyg. Sofie har tidigare suttit i ledningen som teknisk direktör i ett internationellt EQT-ägt bolag och har arbetat med ett stort fokus på lönsamhet, resultat, mål och vision. I dag arbetar hon som Flygplatschef för Jönköping Airport och arbetet har högt fokus på riskhantering och compliance.
Stéphanie Bakkenist
Stéphanie Bakkenist
COOBransch: Teknologi
Stéphanie är i dag COO på BIMSTONE, både nu och tidigare med ledande roller inom tillverkningsindustri – både i Sverige och utomlands. Hennes målsättning är att hjälpa företag som vill grunda dotterbolag, startups eller expandera globalt. Stéphanie är en resultatorienterad och framgångsrik affärskvinna som lägger stort värde i integritet och kundfokus. Med 30 års erfarenhet av internationella affärer skapar hon långsiktiga samarbeten med företag/kunder. Professionalitet och hög standard är grunden till allt Stéphanie gör och hon främjar öppenhet och förtroende – med fokus på ett starkt affärsmannaskap. Som person är hon tydlig, en god kommunikatör, strukturerad, analytisk, har en positiv grundsyn och agerar prestigelöst.
Tea-Louice Beurling
Tea-Louice Beurling
Q&E managerBransch: Återvinningsindustri, Miljö- och kvalitetsledning, Skola/offentlig sektor
Tea-Louice är en entreprenör inom återvinningsindustrin med fokus på förbättrings- och förändringsledning. Drivkraften är att skapa mervärde och engagemang i den interna organisationen som grund för tillväxt och kundnöjdhet. Tea-Louice arbetar med förändringsledning genom digitalisering och simplifiering av processer i alla led. Hennes hjärta klappar lite extra för miljö- och kvalitetsledning, hållbarhet och cirkulär ekonomi.
Therése Wilson
Therése Wilson
VDBransch: Personal Protective Equipment (PPE)
Therése är en driven och energisk ledare som bygger organisationer där medarbetare växer. Hon är idag VD på Sordin och har tidigare varit Affärsområdeschef på Etac med ansvar för produktutveckling, produktledning, projektledning och produktion för en global marknad. Therése har lång internationell erfarenhet och har haft roller inom globala koncerner som Thule, Kinnarps och Holmbergs Childsafety.
Tina Gardestrand
Tina Gardestrand
Vd/konsultBransch: Marknad/kommunikation
Tina brinner för förändringsarbete, visionärt som konkret. Med tydlig perceptiv förmåga och klar blick för samtiden är hon en stark kandidat till det moderna styrelserummet. Tina är en entreprenör, företagare och strateg med bred erfarenhet av att arbeta med affärs- och verksamhetsutveckling, marknadsfrågor och kommunikation. Jobbar till vardags som vd i egna bolaget Tinygold och som konsult för Newsec, Asecs i affärs- & platsutvecklingsfrågor.
Ulrika Albers
Ulrika Albers
VDBransch: Konsumentprodukter, marknad
Ulrika har en bred och mångårig erfarenhet i ledande roller i bolag verksamma i Sverige och internationellt. En mångsidighet och bredd finns från ett flertal branscher, i allt från mindre noterade bolag till internationella koncerner. Hon har erfarenhet som VD i en börsnoterad koncern med focus på tillväxt, förvärv av bolag och integration. Med en prestigelös ledarstil, fokus på uppgiften samt förmåga att arbeta både strategiskt och operativt får hon med sig ledningsgrupp och organisation på resan mot målet.
Ulrika Strömberg
Ulrika Strömberg
Global R&D DirectorBransch: Produktutveckling
Med snart 25 års chefserfarenhet från bland annat flera av Sveriges största företag har Ulrika en gedigen bakgrund att bidra till de flesta verksamheters framgång. Sedan tonåren har hon engagerat sig i ledar- och styrelsefrågor inom idrott, skola, universitet samt industri. Ulrika brinner för att få till välfungerande organisationer som klarar balansen mellan kortsiktiga operativa leveranser och långsiktig strategisk tillväxt. Några av hennes ledord är Hjärta, Hjärna, Passion och Uthållighet.
Ulrika Wikander
Ulrika Wikander
VDBransch: Bygg, Trä- och möbel, Hus, Inredning, Kök, IT, B2B, industri, utbildning
Ulrika arbetar i dag som CEO/VD på Jönköpings läns Byggmästareförening, och har tidigare verkat som bl.a. marknadschef. Ulrika har sedan sin civilekonomexamen med marknadsföringsinriktning jobbat med företagsledning, marknadsföring/kommunikation, varumärken och projektledning i både stora koncerner och mindre organisationer. Hon har bred erfarenhet och har jobbat med B2B, konsumentprodukter, utbildning, branschorganisation och triple helix, vilket gör henne mångfacetterad. Ulrika har vana av ledningsgruppsarbete och arbete med styrelser. Hon har ett stort nätverk med många kontaktytor, en positiv inställning och vill bidra till utveckling.
Violetta Georgievska
Violetta Georgievska
Koncernchef/delägareBransch: Hälsa/vård
Glad, lösnings- och effektivitetsfokuserad psykolog och vd med extra kunskap om människor, beteenden, kulturer och företag. Violetta är en person som bidrar med kunskap, energi och engagemang i grupper, lyfter det positiva och ser vägar som inte alltid är synliga för andra. Med sin erfarenhet som chef inom privat vård, grundare och vd för Adavio AB, samt arbete som psykolog och föreläsare har Violetta inspirerat och motiverat många människor. Hon har byggt upp fungerande vårdverksamheter med nöjda kunder och nöjd personal, vilket är de viktigaste och de mest dyrbara bitarna i varje företag.